miércoles, 4 de agosto de 2010

"Al judaisme no hi ha segregació entre pobles"

Naftali Zeevi és el net de Rehavam Zeevi, un polític ultradretrà israelià assassinat durant la segona intifada pel Front Popular d'alliberament de Palestina. Pertany al partit Ortodox Agudat i tot just, als seus 20 anys acaba d'abandonar la yeshiva (escola religiosa on estudien els ortodoxos i ultraortodoxos israelians) i tot just acaba d'iniciar-se en la carrera política.

"Quan el meu avi va ser assassinat jo tenia 13 anys. Si tingués 60 anys i hagués passat el què ell va passar potser pensaria de la mateixa forma que ell, però tinc 20 anys i no tinc por d'expressar les discrepàncies que, per les circumstàncies, tinc respecte el seu pensament", ha explicat en una entrevista que li vaig fer ahir a l'Ajuntament de Jerusalem. Per Naftali "al judaisme no hi ha segregació entre pobles".

A diferència del seu avi, ell considera que és possible conviure amb els àrabs residents a Jerusalem sempre i quan aquests respectin les seves singularitats religioses. Amb tot, manifesta que en aquests moments les tensions entre jueus i musulmans tenen una difícil solució donat que s'han convertit en un problema nacional sense sortida i qualifica de "bomba de rellotgeria"la situació actual.


Ni durant les vacances deixo de parlar amb polítics. Serà una malaltia?

1 comentario:

La Tira Kosmika dijo...

Des de latirakosmika.blogspot.com veig amb sorpressa que fins i tot entre els ortodoxos jueus n'hi han veus que fomenten la convivència. M'agrada sapiguer que encara no están exhaurits els sentiments humans.