domingo, 1 de agosto de 2010

Trobada amb membres de Hamàs


A Palestina poden succeïr coses tan inesperades i sorprenents com que et trobis de cop i volta sent la representant d'una delegació espanyola en una trobada formal amb membres del Parlament de Hamàs que es troben tancats a la seu de Creu Roja Internacional per evitar ser deportats de Jerusalem.

Faig un parèntesi en el que ha estat fins ara aquest blog que bàsicament ha consistit en mostrar quina és la realitat de la situació dels palestins a partir de testimonis de persones anònimes que expliquen la seva història deixant entreveure una petita part de la complexitat del conflicte entre Israel i Palestina.

Ho faig perquè el divendres 31, mentre ens trobavem a Sheik Jarrah, una zona de Jerusalem on el govern Israelià té previstos nous assentaments (dels quals ja parlaré en els pròxims dies), una delegació del partit comunista italià que es trobava present en la manifestació que cada divendres es fa en aquest barri, em van convidar a acompanyarlos a una trobada que tenien programada amb 3 parlamentaris de Hamàs.

Hi vaig anar, acompanyada de 4 companyes més i quina no va ser la nostra sorpresa quan el traductor de la comitiva italiana se m'adreça i diu que la portaveu de la delegació espanyola (jo!!!!!) farà unes paraules de presentacio als parlamentaris de Hamàs ....Vaig fer el que vaig poder intentant no dir cap inconveniència i sobretot cap incoherència tenint en compte l'escassa informació que tenia de perquè els membres de Hamàs estaven allà i què pretenien. El meu coneixement es limitava a la lectura de dues peces curtes als diaris israelians i una xerrada informal amb una periodista eslovena que vaig conéixer l'altre dia quan vaig anar a Betlem.

El resultat d'aquesta trobada és que m'han convidat a fer una entrevista personal el pròxim dimecres.


1 comentario:

lidia dijo...

eih!!!!! Molt bé!!!!!!!!!!!!!