sábado, 7 de agosto de 2010

Kibutz i colonies per expulsar la poblacio palestina


Tinc problemes amb l'ordinador. Em diu que no troba l'arxiu system32 i aixo sona realment malament, per tant, m-acomiado d-ell. (el teclat que estic fent servir es arabic i no trobo els accents i altres tecles. Ho sento).


Aixo vol dir que estic bastant mes limitada que fins ara, pero seguire explicant, en la mesura que pugui, com van les coses per aqui.


Dimecres em vaig trobar amb els membres del Parlament de Hamas que es troben tancats a la seu de Creu Roja a Jerusalem perque ens expliquessin (la meva companya Irantzu, una molt bona fotografa vasca tambe hi era) la seva experiencia dins la preso al llarg de 12 anys de forma interrompuda i per diferents raons, majoritariament relacionades amb la seva participacio activa en el mon de la politica.

Una experiencia gens agradable que no volen repetir i que, de forma molt resumida, recull tot i cadascun dels topics que recullen les pelicules americanes on els presoners son torturats cruelment amb metodes impensables per ments civilitzades com les nostres.


Dijous, va ser un dia especialment intens donat que vam visitar dues colonies jueves, la d-Hebron i la d-Ofra (a 25 km de Jerusalem en terrenys ocupats de forma ilegal en zona Palestina). Com viuen, com veuen el m'on que els envolta i com veuen el futur es una realitat virtual que s-han autoconstruit per tancar els ulls a la crua realitat que estan contribuint a crear i que afecta directament centenar de milers de palestins.


El dijous a la tarda ens vam trobar amb Noam, el pare de l-unic presoner israelia en mans de palestins. (e soldat apresat a Gaza Gilad Shalit). Les negociacions perque Hamas el deixi lliure passen per l-alliberament de part palestina de 1.100 de les 11.000 palestins que actualment es troben a les presons controlades per Israel. Queda clara la desigualtat, no?


Ahir divendres van visitar al mat'i un kibutz, un dels pocs que encara no ha entrat en un proces de privatitzacio. Una experiencia molt interessant de vida comunitaria inicialment nascuda d-idees marxiste que actualment s-ha integrat plenament en el pensament unic del sionisme de construcci'o d-un estat d-Israel per als jueus sense tenir en compte que per aconseguir aquest somni l-any 1948 milions de persones palestines, fins a 6 milions, van ser expulsats de les seves cases i ara viuen a camps de refugiats a la zona palestina o fora del pais (Liban, jordania...).




No hay comentarios: