lunes, 2 de agosto de 2010

"Volen crear un segon Hebrón"

Avui fa 1 any que la familia Hannoun va ser desallotjada de casa seva al barri de Sheik Jarra de Jerusalem. 53 membres de la família vivien en tres cases que ara estan ocupades per colons israelians. El procés de desallotjament va iniciar-se l'any 1972. Va ser el primer desallotjament tractat a la Cort israeliana i el més llarg.

Malgrat poder acreditar que la casa era propietat seva, Maher no va poder evitar ser expulsat. 500 soldats israelians van fer possible el desallotjament.Va viure 6 mesos al carrer en una tenda de campanya i 3 més a la presó a l'agost de 2008 i des que va quedar-se sense casa, cada divendres es manifesta per recuperar-la.

La seva germana Khawla, vivia també en una de les cases.

Maher està convençut que les intencions del govern israelià és crear un segon Hebrón, on 400 colons viuen al vell mig del nucli urbà. En el cas de Sheik Jarra hi ha un projecte per construir 250 apartaments. Per tirar endavant aquest pla, 70 famílies palestines més perdran la seva casa.

"Totes les armes que jo tinc per recuperar el lloc on vaig néixer i créixer són el meu cos per protegir la meva família i la meva veu perquè denunciar a tothom aquesta injustícia".



Maher, malgrat les circumstàncies és optimista i està convençut que tornarà a viure a casa seva perquè està convençut que els seus advocats demostraran que els documents presentats pels colons per reclamar la propietat de l'habitatge són absolutament
falsos.


No hay comentarios: